Ja hallo, met Het Systeem! (4)

Dit is een vierluik. Hier kan je deel een, deel twee, en deel drie lezen.

Ja hallo, met Het Systeem! Het is natuurlijk al even geleden, maar hier bent u dan eindelijk om met ons een gesprek te hebben. Fijn dat u er bent! Wij zijn dus het Hoofd van de Afdeling, de manager van de juiste FLOW, eh, het bellen, én de manager van Al Het Nieuwe en Mooie wat we bedacht hebben. Want zo’n zorginstelling he, die draait het beste op goed zorg-management. Ja, want ons gaat het dus om Het Systeem, en dat we goed bereikbaar zijn. Beter bereikbaar dan voorheen, bedoelen we. Ja, dat geldt dus niet alleen voor onze afdeling hè, dat Nieuwe Bellen. Nee, dat gaan we organisatie-gewijs invoeren. Wij willen dus het overzicht hebben over wie ons belt. De zorgverleners willen weten wie er belt. Dat konden we niet zien met het Oude Systeem. Dan konden we dus ook niet zien of iets urgent is of niet. Een beetje meer flow. Meer power. Sneller. Gladder. Mooier. Sneller. Harder. Snéller. Maar wat we tussen de regels door dus bedoelen is dat we meer overzicht willen creëren voor de zorgverleners. Anders raken we de tel kwijt. Oh en dat gaan we ook nog even expliciet benoemen hoor. Let op: overzicht voor onze zorgverleners! Ja!

Oh en natuurlijk is het ook belangrijk dat de cliënten ook gezien worden. We snappen dat u cynisch bent na dertig jaar chronisch ziek zijn. Dus u bedoelt dat u in een wachtrij gezet wil worden, zodat u als u belt, u in ieder geval perspectief op contact met de zorgverlener heeft? Oh ja, dat is wel een goeie ja. Dat hebben we trouwens twee maanden al veranderd toen u belde. U was zo duidelijk dat wij er een beetje van schrokken. Dus nu wordt u gewoon tijdens het spreekuur elke ochtend in de wachtrij gezet. En dan krijgt u zowaar, nadat u geduldig gewacht heeft, een zorgverlener te spreken. Of u kunt natuurlijk kiezen voor de terugbel-optie, en dan wordt u niet 24 uur later teruggebeld, maar dezelfde dag nog! Ja! Ja, u belt niet voor een wiswasje, u belt als er echt wat aan de hand is. Want u heeft een zelf-managementziekte en we hebben u de afgelopen decennia opgevoed. En het gaat enorm goed met u. En nu kunt u het allemaal heel goed alleen. We snappen dat als u belt, u dan gewoon iemand aan de telefoon wil hebben.

We hebben nog een paar vragen over een sub-systeem. Bent u er blij mee? Oh ja, u wil nog steeds dat de dokter er iets achter zet, zodat u uw eigen gegevens kan interpreteren. Oh u googelt niet. Dan gaat u bloeddruk eraan. En het internet is groot. Ja, dat snappen we. U laat de beoordeling graag bij de dokter. Ja. Dat gaan we meenemen in onze besprekingen. Ja, we snappen heel goed dat u gelijk wil weten of u nog gezond bent als er uitslagen bekend zijn. Wel goed dat u niet googelt, trouwens. Google maakt alles héél errug! Ja, dat weten wij ook. Oh ja, en met de privacy is het ook niet al te best gesteld. Ja maar weet u, nu kan men, als er wat is, sneller bij uw gegevens. Ga er maar aan staan met zo’n papieren versie! Wat zegt u? Is een papieren versie minder privacy-gevoelig? Ja, maar wij van Het Systeem zijn er heel blij mee. Doet u veel met de computer? Oh, u bedoelt dat u de bewuste keuze heeft gemaakt om de digitale zorg te mijden? Dat dat niets te maken heeft met uw technologische kennis of met uw online-zijn? Privacy. Ja. Ja nou ja, wij van Het Systeem houden dus van overzicht. Handig als er iets acuuts met u aan de hand is.

We vinden het wel enorm fijn dat u uw mening heeft gegeven. Wij gaan iets doen met uw kritiek, beloofd. Oh, en belt u morgenochtend even naar Het Systeem, dan zult u zien dat de directe bereikbaarheid terug is. Zonder uw duidelijke commentaar zouden we daar nooit opgekomen zijn. Oh en laat ons morgen gelijk weten of u iemand aan de telefoon heeft gehad. Dankuwel voor dit gesprek!

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s